Delivering new opportunities in a B2B eCommerce platform

Platforma ReactionCommerce do rozwoju biznesów online
Menasa to kuwejcka firma wspierająca sprzedawców internetowych w rozpoczęciu działalności w branży eCommerce. Oferuje platformę stworzoną do konwersji, skalowania i rozwoju. Menasa zgłosiła się do Selleo w 2020 roku, aby uzyskać pomoc w rozwiązaniu wyzwań związanych z ich dotychczasową platformą i wyróżnić swoje rozwiązanie na tle konkurencji.
Głównym celem projektu było obniżenie wysokich kosztów utrzymania istniejących e-commerce’ów poprzez zapewnienie łatwej w konfiguracji i personalizowanej platformy dla sprzedawców. Mając na uwadze wymagania klienta dotyczące MVP (Minimum Viable Product), zdecydowaliśmy się zbudować rozwiązanie oparte na platformie open-source – ReactionCommerce z dostosowaniem backendu w Node.js. Frontend został stworzony od podstaw w React.js i NextJS.
Platforma miała zapewnić wyjątkowe doświadczenia eCommerce zarówno sprzedawcom, jak i ich klientom. Miała rozwiązać takie wyzwania jak:
- Wysokie koszty utrzymania
- Skomplikowana i czasochłonna konfiguracja
- Oferowanie otwartego ekosystemu integracji i szybkie wdrażanie nowych funkcjonalności dzięki tysiącom pakietów open source.
- Stworzenie unikalnego i przyjaznego użytkownikowi designu (UX/UI)
- Dostarczanie personalizowanej platformy
- Wyższy współczynnik konwersji
- Uzyskanie rozwiązania gotowego na mobile

Service Process
Aby zarządzać procesem developmentu i zapewnić komunikację z Menasa, wybraliśmy metodykę Scrum. Każda iteracja rozpoczynała się od planowania sprintu, podczas którego określano cel i rozdzielano zadania pomiędzy deweloperów. Dzięki codziennym standupom mogliśmy synchronizować postępy, plany oraz potencjalne przeszkody.
Każda iteracja kończyła się przeglądem sprintu – sesją demo oraz oceną postępów z perspektywy użytkownika końcowego.
Klient początkowo otrzymywał pisemny raport po każdym sprincie. Później wspólnie zdecydowaliśmy o przejściu na codzienne aktualizacje.
Do komunikacji wykorzystywaliśmy Slacka i Google Meet, co sprawdziło się bardzo dobrze.
All-in-One B2B eCommerce platform
The new e-commerce B2B platform allows Menasa to have a solution that stands out in a very demanding and competitive market, manages to shine, offering easy setup and user-friendly eStore websites with cost-effective maintenance, contributing to their revenue growth.
Moreover, the vendors received the eCommerce platform powered by customizable end-user profiles managing their personal preferences. They can now enjoy a flexible product pricing tool and an intuitive merchandise inventory.
Some of the high functionality given by Menasa single eCommerce platform:
- The open ecosystem of integrations
- Internationalization - Localize your shop with language translations, currency conversions, and right-to-left templates
- Product & Variant Management - Manage your catalogue with an intuitive product editor, merchandising tools, and a sophisticated publishing workflow.
- Inventory Management - Simple track your inventory status
- Universal Tags - Organize products into a structured hierarchy with dynamic tag taxonomy. Create search indexes, categories, and links based on an infinite number of attributes, such as type, season, and sale.
- Notifications - Enable email notifications for customers when they place an order.


Zobacz następny projekt
