Dostarczanie nowych możliwości na platformie B2B eCommerce

Platforma ReactionCommerce do rozwoju biznesów online
Menasa to kuwejcka firma wspierająca sprzedawców internetowych w rozpoczęciu działalności w branży eCommerce. Oferuje platformę stworzoną do konwersji, skalowania i rozwoju. Menasa zgłosiła się do Selleo w 2020 roku, aby uzyskać pomoc w rozwiązaniu wyzwań związanych z ich dotychczasową platformą i wyróżnić swoje rozwiązanie na tle konkurencji.
Głównym celem projektu było obniżenie wysokich kosztów utrzymania istniejących e-commerce’ów poprzez zapewnienie łatwej w konfiguracji i personalizowanej platformy dla sprzedawców. Mając na uwadze wymagania klienta dotyczące MVP (Minimum Viable Product), zdecydowaliśmy się zbudować rozwiązanie oparte na platformie open-source – ReactionCommerce z dostosowaniem backendu w Node.js. Frontend został stworzony od podstaw w React.js i NextJS.
Platforma miała zapewnić wyjątkowe doświadczenia eCommerce zarówno sprzedawcom, jak i ich klientom. Miała rozwiązać takie wyzwania jak:
- Wysokie koszty utrzymania
- Skomplikowana i czasochłonna konfiguracja
- Oferowanie otwartego ekosystemu integracji i szybkie wdrażanie nowych funkcjonalności dzięki tysiącom pakietów open source.
- Stworzenie unikalnego i przyjaznego użytkownikowi designu (UX/UI)
- Dostarczanie personalizowanej platformy
- Wyższy współczynnik konwersji
- Uzyskanie rozwiązania gotowego na mobile

Service Process
Aby zarządzać procesem developmentu i zapewnić komunikację z Menasa, wybraliśmy metodykę Scrum. Każda iteracja rozpoczynała się od planowania sprintu, podczas którego określano cel i rozdzielano zadania pomiędzy deweloperów. Dzięki codziennym standupom mogliśmy synchronizować postępy, plany oraz potencjalne przeszkody.
Każda iteracja kończyła się przeglądem sprintu – sesją demo oraz oceną postępów z perspektywy użytkownika końcowego.
Klient początkowo otrzymywał pisemny raport po każdym sprincie. Później wspólnie zdecydowaliśmy o przejściu na codzienne aktualizacje.
Do komunikacji wykorzystywaliśmy Slacka i Google Meet, co sprawdziło się bardzo dobrze.
Kompleksowa platforma B2B eCommerce
Nowa platforma e-commerce B2B umożliwia Menasa posiadanie rozwiązania, które wyróżnia się na bardzo wymagającym i konkurencyjnym rynku, pozwala zabłysnąć, oferując łatwą konfigurację oraz przyjazne użytkownikowi sklepy internetowe z ekonomiczną obsługą, co przyczynia się do wzrostu ich przychodów.
Dodatkowo, sprzedawcy otrzymali platformę eCommerce wyposażoną w personalizowane profile użytkowników końcowych zarządzające ich preferencjami. Mogą teraz korzystać z elastycznego narzędzia do ustalania cen produktów oraz intuicyjnego zarządzania stanami magazynowymi.
Wybrane funkcjonalności oferowane przez jednolitą platformę eCommerce Menasa:
- Otwarty ekosystem integracji
- Internacjonalizacja – Lokalizuj swój sklep dzięki tłumaczeniom językowym, konwersjom walut i szablonom od prawej do lewej
- Zarządzanie produktami i wariantami – Zarządzaj swoim katalogiem za pomocą intuicyjnego edytora produktów, narzędzi merchandisingowych oraz zaawansowanego procesu publikacji.
- Zarządzanie stanami magazynowymi – Proste śledzenie statusu magazynowego
- Uniwersalne tagi – Organizuj produkty w uporządkowaną hierarchię dzięki dynamicznej taksonomii tagów. Twórz indeksy wyszukiwania, kategorie i powiązania na podstawie nieograniczonej liczby atrybutów, takich jak typ, sezon czy promocja.
- Powiadomienia – Włącz powiadomienia e-mail dla klientów po złożeniu zamówienia.


Zobacz następny projekt
